Mulanje

I helgen begav sig jag tillsammans med Moa och Julia till det vackra berget Mulanje. Malawis högsta och nummer tre i Afrika. Fantastiskt vackert, hade kunnat nöja mig med bara att sitta och titta på berget hela helgen lång (men så är det något mellan mig och berg). Vi bodde hos vår japanska vän Yun och under lördagen traskade vi i äntligen upp i berget. Färden avslutades vid ett vattenfall och det var ljuvligt skönt att hoppa i och ta sig en simtur :) Har även provat smaka delikatessinsekten ngumbi och det var ingen hit, men nu kan jag verkligen säga att det är inget jag vill prova igen. På lördagskvällen var det stor bbq och bla så plockades en sydkoreansk lek fram. Yuyong hade nu äntrat scenen tillsammans med ett fler japaner. Innan vi åkte tillbaka mot hemmet så kollade vi in Juskes arbetsplats, han jobbar med blinda och stället var värt att besöka.


Berget!


Mera berg och men nu också tefält :)


På väg uppåt..och det är varmt!


Vattenfallet i sikte.



Hopp i med kläder på, ljuvligt!

Kommentarer
Postat av: Elin B

Ooo, det ser härligt ut! : ) Vacker natur! Hur varmt är det egentligen? Det är väl mitt i sommaren i Malawi!?



Kram

2010-12-15 @ 11:47:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0