Sjukdom, tillökning och Julia 20 år rikare.

Helgen, inget att skryta med. Vad hände? Fråga inte mig för jag sov mestadels av tiden när jag inte sprang på dass eller passade på att tvätta i uppehållsvädret. Efter flera dagars konstant ösregnande så var det full rulle vid tvättlinorna när solen äntligen tittade fram. Nu har Ayiselägret fått tillökning, Julia och Moa har flyttat hit för ett slag :) Nu har också Moas Micke landat här och igår kom Yujongs pojkvän från Finland.
I måndags mådde jag dock okej för att sedan på tisdagen må sämre igen. Vårt rum (mitt och Julias) bestod av sjukdom. Så på tisdagen åkte jag och Julia in till sjukhuset. Fick mig några superpiller som tog död på diarrén helt, men för Julia gav det tyvärr inte samma effekt.  Hon har fortfarande diarré men hon mår bättre. Inte det roligaste att börja en födelsedag med att åka in på sjukhus, men vi gjorde vad vi kunde för Julias 20-årsdag. Uppvaktning med tårta och ballonger på morgonen och flerrättersmiddag på en kinarestaurang på kvällen.


Marcel Chisi (Julias värdpappa) kom förbi med denna skapelse som blev en passande efterrätt ;)

Andra händelser förra veckan som jag inte nämt tidigare:


Training, the impact of small arms on women.


Än en gång fick jag håret flätat och än en gång är mitt hår för glest.


International Human Rights Day - dags att skaka rumpa igen!

Kommentarer
Postat av: Karro

Hej! Fina flätor! Hoppas du har dem med dig när du kommer hem i vår!

2010-12-17 @ 08:07:23
Postat av: Susanna

Haha nja jag vet inte det, mitt hår är som sagt för tunt att det bara ser konstigt ut. I så fall om jag sätter in löshår så att skallen blir täckt...

Man vet aldrig hur jag ser ut när jag kommer hem ;)

2010-12-17 @ 13:22:40
URL: http://susannagoesmalawi.blogg.se/
Postat av: Mamma

Mycket snygga flätor - snygg afrikansk stil!

2010-12-17 @ 13:28:55
Postat av: Miranda

Hej!

Vad jobbigt med diarré! De två små pojkarna här är också sjuka, feber. Hoppas du blir bra till jul. Här får du några stora julkramar ifrån oss! God jul och gott nytt år önskar vi dig också!

2010-12-20 @ 09:48:46
Postat av: Malin

Dags för uppdatering! Vad händer i afrika i juletid? :)

2010-12-22 @ 21:26:31
URL: http://maliinnordlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0