Safari och allergimysterium...

Denna vecka har späckats av olika läckerheter. Dels hade jag en vidrig nackspärr som dök upp från ingenstans. Det var så illa att jag inte kunde vrida nacken. Människan Susanna var utbytt till roboten Susiiinii. Folk ute på den gatan kunde se robotwalken från cirkus 40 meters avstånd. Men det blev bättre, jag är nu återställd.
På barnhemmet har krisen lagt sig för stunden, men tailoring shop måste verkligen sätta igång! Lättare sagt än gjort när man inte har pengar att betala skräddarna med. Känner mig fast. Jag hittar inte lösningen i labyrinten utan jag är fast vid en återvändsgränd. Aaaahhh blir frustrerad över denna skit!
I fredagskväll var vi bjudna till en middag hos Fatima. Vi hjälpte till med tillagningen av maten och Joel dödade en höna och Malin styckade den. Jag såg på vid dödandet och det var inte så farligt som jag trodde. Inga dödskrik från hönan, den var tyst som en mus. Intressant mat bjöds det på, en måltid som Julia får varje dag. Jag förstår varför hon längtar efter annat. Vi svenskar lämnade sällskapet tidigt för vi skulle upp i ottan dagen efter. Klockan 3 steg jag upp och var redo att bege mig av klockan 4. Tyvärr kom vi oss inte iväg förrän klockan 5 för detta är Malawi så vi blev försenade till vår Safari. Safarin skulle äga rum via en bushwalk i nationalparken Manjete. Spännande grejer måste jag säga, elefanter här kommer jag! Vi såg mycket riktigt elefanter, vi såg flodhästar där Joel höll på att bli uppäten av en sådan. Han gick nära strandkanten så guiden blev orolig för en krokodilattack. Istället för en krokodil dök en flodhäst upp från ingenstans och flåsade så att alla hoppade till. Vi såg även apor, waterbucks, nyala, andra rådjursliknande djur, antiloper, pumba-djur och en buffalo. En skaplig samling trots hettan. Hettan ja, en het bastu är rena barnleken i jämförelse. Svettades som en gris och jag hade lust att skjuta solen. Tur var så drack jag mycket så jag överlevde. 


 
Elefant i sikte!



Mr Buffalo...



Flodhästarna! Häftiga djur som är växtätare, så den var nog inte så sugen på Joel ändå ;)



Pumbisar! Har dock något förskönat Pumba i filmen, såhär ser de ut egentligen!


Vi har även drabbats av någon mystisk allergireaktion. Igår var det Joel som på morgonen upptäckte att han ögon var svullna och idag var det min tur att se mig i spegeln och upptäcka att mitt vänstra öga var svullet. Jag såg väldigt konstig ut, ett stort öga och ett kinesöga.
Joel hade haft utslag på samma ställe på båda armarna och jag hade utslag på samma ställe på båda handlederna. Senare stötte jag på Moa och hennes vänstra öga hade liksom mitt svällt upp. Lustigt, vad händer egentligen? För några minuter sedan fick jag höra att Joels ena öga hade svällt upp igen och han hade känt hela processen. Poff bara! Ska ta fram dektetiven i mig och försöka lösa mysteriet....

Kommentarer
Postat av: Elin

Åååh nu blir jag såå aaviiiis!!! (på safarin, hoppas allergierna går över för er!) Safari (i ett afrikanskt land) är en grej på min att-göra-i-livet-lista:)!

2010-11-14 @ 22:19:02
Postat av: Karro

Pumba... ingen Timon? Fast de kanske inte finns i Malawi? Hade svårt att se elefanten på bilden , men den var säkert där i snåret nånstans. Låter i varje fall jättekul, jag vill också på safari!!!

2010-11-15 @ 16:58:21
Postat av: Johanna Levander

Jag vill också se massa djur!! saknar dej jätte jätte mkt!...

2010-11-16 @ 10:45:27
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0