Japaner tumme upp, åska tumme ner!

Nu har jag internet igen ! Sedan lördagens åskhelvete dog internet så jag har inte kunnat skriva på bloggen om helgens händelser. Ja det var verkligen inte trevligt att befinna sig i Bangwe vid lördagskvälls/natten. Jag trodde att jag skulle dö. Jag var så rädd att jag höll på att kissa på mig. Varför blev jag då så rädd? Jo, blixten slog ner fem steg ifrån mig. Allt blev vitt och nu trodde jag att jag var död. Rackarns, hade inte tänkt på att med regn så kommer också åska. Det spelar ingen roll vart jag är, åskan försöker ändå ta kål på mig. Varken i Sverige eller i Malawi är det säkert. (Kuriosa: Förra sommaren höll jag och min sköna lirare Johanna bli dödade av blixten hemma i Sverige så därför är det inte så konstigt att jag därefter har stor respekt för åska! Hatar åska!)

Förutom den hemska blixtupplevelsen så har det hänt annat i helgen, vi följde med Yuyong till en välkomstfest. Tack vare sin sydkoreanska organisation har Yuyong lärt känna några japaner från en japansk organisation (fungerar ungefär som svenska SIDA). Det var dels en välkomstfest men också ett födelsedagsparty. Det var grymt kul, haha jag älskar japaner de är så roliga! När vi kom stod de förstås på balkongen och fotade! Stereotypen av en japan möttes direkt, skönt var väl de för annars här i Malawi kan det kännas som man måste smyga med kamerafotandet men här var det bara att ta fram kameran och börja klicka.
Det bjöds på kött som aldrig tog slut (från kl 15- 22 fortfarande en massa kött på grillen). Några av japanerna hade vi träffat förut på Carlsberg så det var trevligt att träffa dem igen. Många japaner var det, men förutom dem och oss så var det en härlig och inte rädd för att säga vad jag tycker-tjej från mexico, en fransysska och förstås några Malawier där. Partyt hölls i ett gigantiskt hus ägd av en pakistanier som bott 20 år i japan (häftigt han kunde prata flytande japanska). Vi betalde endast 500 kwacha (nästan 25 kr) för maten men ingenting för drickan, det stod pakistanmannen för! Jag och Julia lärde oss också några bra försvarsgrepp för en av japanerna var judomästare och mer effektivare grep får man leta efter. Blev sjukt mätt och skrattade som en tok, riktigt trevlig kväll alltså! :D

Kommentarer
Postat av: Elin B

OJ, jag visste inte att du nästan blivit grillad tidigare! Och att åskan nästan slog ner på dig igen..Du måste vara som en åskledare! Är du OK?

Hoppas du slipper fler elektriska möten!!!

KramKramKramKram

2010-12-01 @ 19:45:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0