Lake Malawi

Tjoflöjt, då var man hemkommen från den fantastiska skitiga sjön.
Trots att jag och Alby blev något försenade jämfört med de andra så blev vår restid den kortaste. Kl 13.00 på torsdagen stannade motolan i Cape McClear där jag fick de övriga malawierna full i skratt efter upptäckten av att min ryggsäck badade i jordnöttssmör. Jaha så har man blivit en stupid azungu, men jag roade åskådarna så något gott blev det ändå i slutändan. Sedan efter en helrengöring av bagaget så blev det äntligen dopp i det stora blå. Vattnet var ljuvligt och en lycklig jänta från de norrländska svenska skogarna fanns att finna :D Därefter jobbades det hårt på solbrännan! Det måste synas att att någonting har hänt när man återvänder hem i april.
Mycket folk var i rörelse och endera kvällen styrdes stegen mot The Gecko Lodge där förpartyt till Lake of Stars ägde rum. Kvällen bjöd bla på en lustig fransman, intressanta kulturellsvårighetsdiskussioner, mer dansande med mycket värme, Special Brew i särklass och glada miner hela natten lång ;)
Cape McClear bjöd  även på en snorklingtur med båt för att spana på Cickliderna, de häftiga blå firrarna. Vi åkte ut till en av öarna där var vattnet klarare. Närmare stranden mer grumligt likamed skitigt, särskilt på eftermiddagarna. Stött på olika slags folk under vistelsen och särskilt två tjejer från Holland var sköna lirare!
Känner mig nöjd med the weekend, att få komma bort från vardag och få sig lite semester är inte helt fel.
 Överlyckliga volontärer !
Nöjda volontärer....


Malambe Camp, stället där vi bodde :)

Partysugna brudar ;)

Festglada brudar ;)


Cicliderna

Cickliderna !


Kommentarer
Postat av: Inger Olofsson

Så trevligt att få se lite bilder! Har det löst sig så att du fått låna någon kamera? Det såg skönt ut att få bada - jag förstår att det är varmt, eller snarare hett. Är din afrikanska klänning klar än?

Många kramar

från

Mamma

2010-10-18 @ 22:14:11
Postat av: Elin B

Wow, det ser störtskönt ut! (Nu låter jag som baloo ;), för mycket disneyfilmer kanske! Jag såg Prinsessan och grodan i helgen, kunde inte låta bli

:D)



Jag antar att det var ganska varmt och skönt i vattnet!? : D Här hemma är det kallt och blött, jag fryyyser!



Hur går det förresten att bo på det nya stället??



Kram, kram!

2010-10-19 @ 13:12:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0