Fler sjuka historier !

Har varit sjukbekymmer här i AYISE-lägret. Först var det Malin som fick konstiga symtom och det misstänktes bero på Malaria. Hon åkte in igår till en klinik för att ta tester och det visade sig att det turligt nog inte var Malaria. Istället var det en bakterieinfektion som kunde bero på antingen vattnet, maten eller värmen (det var svaret hon fick, att bry sig om detaljer är inte prio ett) Hon fick antibiotika som botemedel och nu var alla glada. Trodde vi. På kvällen fick Alby feber och kraftiga buksmärtor så in till sjukan med henne. Joel kände sig inte heller så pigg men beslöt sig för att sova på saken. Jag kände mig bra och gick och la mig i godan ro. Natten blev dock inte god. Den gick i kissmaratons tecken. Jag vaknade och behövde kissa stup i kvarten, så efter denna natt kändes det som jag tömt hela kroppen på vatten. Jag kände också av de konstiga buksmärtorna och beslöt mig för att åka in jag med. Fick vänta en evighet på att komma mig iväg pga the Malawian-time och väl på sjukkliniken var jag så förvirrad att jag måste ha uppfattats som en blåst azungu. Till mitt försvar kan jag tillägga att jag inte är van med sjukhus för jag tycker de är skräckinjagande. Dessutom var jag inte beredd på att ta urinprov för det fick inte Malin göra och jag trodde att jag skulle göra samma test. Blev skitnojjig och trodde att undergången var nära. Vilket inte var fallet! Testerna visade att jag var helt okej, inga konstigheter här inte. Kände som om jag kunde flyga efteråt. Kroppen är dock ett mysterium, magen känns fortfarande uppsvälld men det är ingen bakterieinfektion (Andy och Rachel tycker det låter som om jag är gravid- det skrattar jag åt!). Doktorn förespråkade att jag ska hälla i mig mer vatten.

De andra, Malin, Joel, Julia, Moa och Laura, åker till sjön imorgon som planerat. Jag och Alby åker inte förrän en dag senare. Vi behöver en dag att vila upp oss så att våra magar orkar med hela hoppelihopplaguppandet i minibussen. Det tar många timmar att ta sig till sjön. Väl framme blir det sol & bad :D

Häromdagen fick jag även håret flätat av några ivriga tjejer på Girls Home, har tyvärr tagit ut flätorna för jag fick en svidande huvudvärk av dem. Så nu har man Lejonkrull istället och jag gillar't !

Kommentarer
Postat av: Birgerssons

Hej! Vad jobbigt med magen, hoppas du får bli bättre snart. Tråkigt med kameran också. Här är vi också lite sjuka, i varje fall pojkarna. Ikväll hade båda feber, stackarna =(

Hoppas du trivs bättre på det nya stället i stället för på skolan. Ser fram emot ditt nästa inlägg!

Många kramar ifrån oss!

2010-10-13 @ 21:51:55
Postat av: Johanna Levander

sköt om dig!!!!!!!!!!!!!!!! Åh jag vill också sola och bada, här har det kommit snö nu :(

2010-10-14 @ 09:27:40
URL: http://johannalevander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0