Där gick flyttlasset.

Nu har jag officiellt flyttat. Jag har nu påbörjat mitt nya liv på AYISES guest house och hittills så trivs jag utmärkt. Jag får nu äntligen sova! Innan jag flyttade gav jag presenterna till familjen. Pappan blev uppriktigt glad över boken med svenska maträtter och traditioner. Han sa att han skulle behålla boken som en av hans käraste skatter (här blev jag så rörd att det vara nära att några enstaka tårar höll på att fällas). Mamman sa inte så mycket, men hon tittade hela tiden vilket var oväntat. Pojken fick en Bamse med stort huvud och flickan fick hårband & hårspännen. Min sista kväll hos familjen följde jag med till ett event inne i Blantyre. Pappan är med i musikgruppen The Marching Soldiers (där Chris också medverkar) och de skulle ha en insamlingsmiddag där pengarna skulle gå till deras musik. Det var tänkt att Vice Presidenten, Joyce Banda, skulle vara på plats och ett antal gäster på 90 personer. Så blev inte resultatet. Knappt hälften var där och naturligtvis kom inte Vice Presidenten pga att hon och presidenten är oense med varandra och de som kom var på presidentens sida. Tyckte synd om The Marching Soldiers, de är riktigt duktiga så tråkigt att det blev lite publik. Fick mig dock en gratis middag vilket var ett plåster på såren, var tvungen att sitta bredvid värdmamman under hela kvällen. Varje gång hon tilltalade mig daskade hon till mig. Blev därför less att hoppa till varje gång sådär varannan minut. Julia, Rachel och de nya volontärerna Albertina från Italien och Laura från Belgien var också där men de satt vid ett annat bord. Kom hem efter 1-tiden på morgonen och var vid det laget återigen som en vandrande Zombie. Sov med ljuset tänt för att hålla kackerlackorna borta och vaknade klockan halv 6 pga en sprängande volym från TV:n. Gjorde uppror och gick upp och skruvade ner volymen, både pojken och hushållerskan blev förvånad över handlingen men jag är ingen människa när jag inte får sova.
Medan de andra var på en teaterfestival på Youth Centret på lördagen så var jag fullt sysselsatt med att packa, var tvungen att vända upp och ner på allt för att kontollera att det var krypfritt. Pappan var mån om att han skulle hjälpa mig med flyttlasset till AYISE, men när jag var redo var ingen hemma förutom hushållerskan. Blev halverst utslängd av henne så det slutade med att jag fick sitta på utetrappan som ett fån. Tröttnade på detta och ringde Pappan för och sa att jag kunde klara mig på egen hand. Många svettiga minuter senare var jag framme.
Vi firade min flytt + att det var Bens sista helg på AYISE med utgång på kvällen...och riktigt kul var det ;)


Kommentarer
Postat av: Johanna Levander

Det låter bra att flytta från dom! ;)

2010-09-27 @ 11:49:49
URL: http://johannalevander.blogg.se/
Postat av: Elin

Vad skönt att du har fått flytta! Och aaaaw vad gulligt att pappan blev så rörd över presenten :) SAKNAR DIG SÄRBARN! Puss och kram

2010-09-29 @ 21:06:58
URL: http://elinalskar.blogspot.com
Postat av: Elin B

Låter som om det blir skönt att få flytta, jag blir trött bara av att höra om dina (icke-existerande) sömnvanor! :D

2010-09-30 @ 11:20:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0