Fy skäms Sverige!

Innan jag går in på något så måste jag uttrycka mitt stora missnöje angående valet! Jag skäms över mitt hemland! Hur kunde vi hamna i detta stinkande träsk?  Är så glad att jag inte är hemma, blev asförbannad här borta- undra på hur större reaktioner det hade blivit hemma!  Känner ingen vidare lust att komma hem heller, kanske blir det att resa vidare efter Malawi och inte komma hem förrän sådär om fyra år då det är nyval . Peppar, peppar! Misstänker att jag skrämde slag på hushållerskan imorse, hon stod bakom mig när mobilen började låta och Malin berättade den fruktansvärda nyheten! Höll på att slita sönder dörrhandtaget medan jag skulle låsa för att jag var så upprörd! Stackars dörr..

Många är emot SD, men ändå så får de röster. Sverige har alltid velat vara neutralt på pappret men hur är det i verkligheten? När Schweitz  som är känt som de neutralaste landet plötsligt röstar nej till minareter fast alla trodde på förhand att förslaget skulle gå igenom, så följer Sverige efter. Vem röstar då på SD? Ingen vågar säga öppet att de röstar på SD utan smygröstar av bara farten! Jag kräks.

Det här är inte okej, vart är Sverge påväg ? :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0