Varning för Zombie!

Söndag, vilodag, eller så inte!
Idag följde jag med min värdfamilj till deras kyrka för första gången. I Malawi ligger de inte på latsidan utan här börjar första mötet 06.30 på morgonen. Eftersom jag ligger ungefär en vecka efter i mitt sovschema så var jag naturligtvis DÖDSTRÖTT. Mrs Banda märkte att jag var trött på lördagskvällen och sa att jag inte behövde följa med (tidigare var det bara - du följer med!) Jag tackade för omtanken men sa att jag skulle haka på ändå. Jag vaknar nuförtiden nämligen kl 5 på morgonarna eftersom de s.k partyt börjar då - alla är igång och det med buller och bång! Tv:n är på högsta volym, cd-spelare likaså, 2-åringen kör fullt ös, mamman likaså...
Tror att denna familj skulle hamna i chocktillstånd om de skulle komma till tysta Sverige. I Sverige gillar man att sova.

Jag var ensam av oss svenskar i kyrkan (ensam vit alltså) och eftersom jag var ny så skulle jag välkomnas.
Jag skulle därför komma fram och visa mig själv, säga good morning church - alltså le som ett fån.
Jag hade ingen aning om vad jag talade om. Det jag helst hade velat göra var naturligvis att springa därifrån. Vad jag gjorde var att stå där och babbla strunt (Alla som känner mig väl vet att när jag är nervös så pladdrar jag bara på utan någon som helst logik bakom).
Nu har jag iaf gjort bort det!

Igår var vi inte till stan för att köpa tyg så här ska det sys kläder!

Kommentarer
Postat av: Susanna

Haha, menade förstå att vi var in till stan!

Mycket kan gå fel när man inte kollar efter vad man verkligen har skrivit :P

2010-09-05 @ 16:10:04
URL: http://susannagoesmalawi.blogg.se/
Postat av: Johanna Levander

HAHa det lät ju jätte kul ;) Jag hade också varit nervös alltså! shit :D du har inte möjlighet att lägga ut någon bild? :) SAKNAR DEJ!

2010-09-05 @ 17:21:26
URL: http://johannalevander.blogg.se/
Postat av: Miranda

Hej syrran!

Tråkigt att höra att du inte får sova, hoppas att det ordnar sig! Annars är det jätte roligt att skriva dina inlägg. Du skriver så underhållande =))

Många kramar från oss alla!

2010-09-07 @ 11:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0