Två flugor i en smäll

Jordnötssmör. Vet inte hur jag ska börja så det får bli med jordnötsmör. Just jordnötssmör kan få förklara hur saker och ting kan förändras när man kommer till jordklotets andra halva. Hemma äter jag aldrig jordnötssmör, här gör jag det. Hemma äter jag sällan tonfisk, här är det en daglig favorit. Smaklökarna förändras.

Jag känner mig plötsligt sugen på något, detta är vad jag vill ha när jag kommer hem:

- LAX (alla sorter och vägar det går att göra lax på, allt från stekt till kokt till gravad... vill ha nu!)
- Mjölk (Norrmejeriers mellanklassiker skulle inte vara helt fel), yoghurt,  fil med müsli
- Grovt bröd (lyckans dag när jag får sätta tänderna i detta)
- Ost (vill frossssssa i detta), skinka, leverpastej
- Pizza (gjord av riktig pizzadeg, inte bulldeg)
 - Fika i mängder (Kanellbullar, kakor - The Swedish fika!!!)
- Falukorv på en grillpinne, varm choklad och kaffe ute i det fria (ketchup på korven skulle sitta fint)
- Proviva (Hör och häpna!, Nyponsoppa, fruktsoppa
- Kötträtter (
Köttfärslimpa, köttfärspaj, köttfärssås, mammas köttsoppa, fläskfilé....)
- Riktigt te som luktar från meteravstånd (Har fått hitskickat kaffe så det är lugnare med den saken)
- Plättar, pannkaka (ja den i ugn - småplättar, plättar, pannkaka), frasvofflor

Mattankar och hemtankar går hand i hand.

Kommentarer
Postat av: Elin

Åh, nu blev jag också frestad... Lax ja, hur gott äre inte?! Och att sitta ute i solen i en snödriva o grilla korv! O åka slalom längtar jag efter!

När du kommer hem bestämmer jag att ett megafika, minst 7 sorters kakor, står på agendan!

Och så kan du visa några goda Malawiska rätter (som du inte har förätit dig på kanske:P)



KRAM

2011-02-10 @ 19:18:58
URL: http://elinjoh.blogg.se/
Postat av: Johanna

Korvgrillning och pinnbrödsklassikern blir det när du kommer hem! :D

2011-02-12 @ 10:43:57
URL: http://johannalevander.blogg.se/
Postat av: Susanna

Tycker om er!! :D

2011-02-13 @ 10:32:38
URL: http://susannagoesmalawi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0