Mycket i göringen, hur kunde tiden gå så fort?

Hjälp nu är vi i slutet av februari...REDAN! Vad hände med tiden?

Det går för snabbt, jag hinner inte med! Malawipressens arbetskraft har slut på luft, dags att pumpa:
På alla hjärtans dag bar det av till en välgörenhetskonsert mot bröstcancer och våra lirare Dan Lou, Skeffa, Mascal och Black missionaries spelade. Trevligt, trevligt! Udalireeeee! Mulomowuuuuu!

Förra helgen anordnade vi, de internationella volontärerna, en fest här på Ayise för vänner och ayise-medlemmar. 5.00 fortfarande party! Detta också på grund av att många inte ville traska hem i mörkret. Vi bor trots allt i Bangarara, ett faarligt ställe! Folk som vi stöter blir ofta förvånade att vi bor här eftersom Bangwe har ett rykte att vara ghettot för kriminalitet. Jag kan inte svara för hela Bangwe (bor trots allt 50 000-70 000 människor här) men jag känner mig trygg i mitt Namiyango! Känns more safe än Limbe och Blantyre.

Sista veckan, hej hå nu kör vi sista rycket! Presentutdelning, hejdå-middagar och Carlsberg tredje gången gillt. I onsdags blev det en sväng förbi Carlsberg igen, Anna Clara måste ju få uppleva the Carlsberg tour hon med ;) Inte Laura och Alby, men resten av gänget (även Sam Phiri Phiri inräknat) drog dit och vi fick trevligt sällskap med japanerna! På Torsdagskvällen gick vi ut och åt middag med Caroline. Passande nog trollade jag fram ett snyggt halsband från Glitter som present, vilket blev mycket uppskattat! Idag fredag blir det en avskedsmiddag för oss som åker, men även en välkomstmiddag för Anna Klara. Ingen middag på ayise här inte, utan tadaa lyxmiddag på Blue Lagoon. Roligt nog så har de även bjudit med en representant från de olika organisationerna vi jobbat med, så Ireen från Tithandizane kommer! Gissar att det än en gång blir en sen kväll ;P

Idag sa jag också farväl till Tithandizane, kropp blev till is!!! Åh jag kommer sakna mina barn och lärarna och kokerskorna! Framförallt Fombe och Margaret. Starka kvinnor, starka karaktärer. Avskedspresenter har de blivit. Lärarna och kokerskorna fick varsin schal. Det mottog även en Sverigeflagga, ett bildcollage och en barnbok på chichewa som utspelar sig här. Till Fombe och Margaret gav vi även en Chitenje av det mer finare slag. Dans och sång och Malin & moi blev täckta i 4-meterstyg. Tithandizane - Zikomo Kwambiri!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0